En del tankar

Den segaste känslan i världen måste nog vara när man jobbar så det ryker och veta att man inte kan använda något av pengarna när dom väl klirrar in på kontot.
Det är inte så att jag har ett behov av att spendera pengar. Men alla dessa små "jag hann inte äta frukost" eller "let's spontan fika" eller "glömde näsdukar hemma, det är AKUT!" tillfällen får inte förekomma, vilket suuuuger om det är akut, man ska jobba i x antal timmar och glömde/hann inte äta frukost. Frisör eller läkarbesök får vänta. Man kan klippa hår själv och fuck vi har ju ändå internet till läkarhjälp , inga problem. Sen finns också typ "jag är på pisshumör, let's pigga upp mig med typ frukt/en bit choklad" och det får man säga nopeNOPEnope till.

 

Kul är det också om man blir ombädd att köpa typ 2kg socker hem (akut typ..) och sedan inte få pengar tbx för det (som var utlovat).. JAG ÄR INTE GJORD AV PENGAR!!!!! Vill inte vara en gnällspik men asså lånar jag ut pengar vill jag få tbx dom . Hur svårt är det? Det har fan gått snart ett halvår. Skulle vara trevligt om jag kunde få dessa , behöver faktiskt en del .

 

Det är dyrt att vara tjej. Det är inte billigt med bindor, tamponger eller mens cravings och tyvärr går det inte att stänga av denna fantastiska sak vi kallar mens tills ens privatekonomi inte är piss längre..

 

Jag vill träffas och umgås med mina vänner också, synd bara att det ska kosta varje gång man ska göra det bara .. En kaffe hit, en fika dit , skadar väl inte? Nej verkligen inte. Inte om man i princip är pank. Kom förbi på söndag då har jag "råd". Gratis fika för mig , kostar för dig, tycker att det låter som en rimlig deal.

 

Ville köpa lite lösviktste idag, men sen kom jag på att jag inte alls har råd för sån lyx . Har typ slutat dricka te eftersom jag tycker inte att "vanligt" te i påsar smakar något alls .

 

Det där var en hel del blandade tankar om allt jag känner för stunden. 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0