Lång dag

Hej!

Idag var en lång dag. Och jag tänker summera hela den i detta inlägg, får se hur deet blir ;)

Jag vaknade runt 6 (alltid kul på en fredag...), åt en snabb, snabb frukost och rustade till tågstationen. Jag gick hemifrån så pass tidigt att jag han med det tidigare tåget vilket betydde att jag hade gott om tid att läsa i Populärmusik från Vittula-boken. Men så blev det icke. Jag träffade på några kompisar och vi snackade på om Barnens Ö och om hur trötta alla var.
Första lektionen blev Spanska, och ja, idag gick det faktiskt helt ok :D.
Senare blev det Svnska/Människans Språk. Och då var det prat om minoritetsspråk i Sverige. Och lite om boken vi läser.
Efter det hände något annat. Det var dags för KARNVALEN! :) Alla var ombytta sminkad osv, osv..
Vi tågade ner (alla Kungsholmare då, då) till "Rålis" (Rålandshovsparken) för att visa upp vårat "bidrag" inför hela skolan och domarna. Vinnaren fick då springa ut först, och detta gällde bara 3: orna. Temat på hela grejen var då: "Om sanningen ska fram" och man skulle bygga kring det. Så vårat koncept var, Sanning eller Konka, med en ENORM flaska och helt enklet sannigen om KG. Hela bidraget avslutades med Fest hos Mange. :D

Och sen då jag kom hem, varr klockan runt 16.30 eller senare. Så jag åt något smått och drog iväg till gymmet. Det var väldigt skönt att gymma efter att bara proppat i sig mat i ca 2 dagar. Men ofc, sp glömde jag en massa saker hemma så som; extra strumpor, min sportbh (!), hårborst och några fler saker, hehe.

Nu kom jag hem, fick te och kakor och jag skulle skriva ut en massa spanska papper och så för att öva men (såklart) så var pappret slut.. *suck*

Så då blir det film/serie dags, men jag klagar inte. ;D

Hoppas ni orkade läsa detta. Ha det bra, Kaktus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0