Du äger!

av Mia Törnblom

Jag har under ett tag nu läst en bok (osm jag läste ut för 2 dagar sen) som heter Du äger! boken handlar om sorg, motivation, ilska, rädlsa, kärlek, vänskap och hur man bygger upp sin självkänsla. Alltså saker som man kanske borde tänka på mer. (på baksidan står det även att det är känslor "som drabbar en i tonåren" och jag fick den utav mammi, undra varför? lol.)




Ett citat ur boken:
"Självklart är det okej att ha den vi stör oss på som hyresgäst i huvudet då och då, det hör till livet. Men om det blir flera hyresgäster samtidigt, och om de flyttar in premanent, är vi snart helt tömde på kraft."
               - Mia Törnblom, Du Äger!

Boken tycker jag själv är riktigt bra och tar upp en massa viktiga och interssanta saker. En av dom är att man varje kväll borde skriva ner; bra saker som man har gjort, saker man är glad över och saker man längtar efter, behöver, vill ha i en såkallad: Bra bok.



Det finns en massa andra roliga saker som var skriver i boken, sp check it out! ^^
En til viktig sak är att man ska älska sig själv! Kom ihåg det, DU är den viktigaste personen i ditt liv.



Och, jag tipsar starkt om denna bok.

xoxo Kaktus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0