Karusell, Överraskningar, Motel

Hej!
Jag tänkte skriva lite om dagen/dagarna som har passerat.

Igår förrmiddag åkte vi och var på väg till Warszawa. Vädret var perfekt för strand-besök men vi satt i bilen.. Fast vad kunde vi göra åt det.? Inte mycket, förutom att försöka hitta någon strand eller så i eller nära Warszawa.
Vi hittade ettt ställe som ja inte kommer ihåg namnet på just nu, men det fanns en strand och en fin restaurang och många saker at göra. Men oturen med vädret som vi tydligen har gjorde så att solen försvann (efter ett tag) och det började att regana.

Restaurganen hette "Karusell"...


... och hade faktiskt en vacker karusell på baksidan.


Sedan har vi haft en underbar dag igår hos min mormor. Min kusin (som är 4 år äldre än mig) kom ända ner ifrån Oleśnica/Wrocław för att överraska mormor och oss lte grann. Fast vi hade listat ut att han var på väg upp hit (Warszawa). Så halva igår och halva idag har vi tre (min kusin, lillebror och jag) skrattat som vi inte har gjort på länge och under hela våran semester här i Polen (vilket är lite synd). Vi skrattade åt allt och vi "löste" korsord som mormor hade börjat på men på vårat egna sätt. Kul, kul hade vi det. Det går inte att  beskriva med ord, även om jag skulle vilja det.

Jag slänger in lite bilder från: utsikten från Mormors förster, mammis hotell hon stannade på och lite saker på vägen mot Gdańsk (dit vi har åkt idag, men vi är inte framme ännu utan vi har stannat på ett Motel på vägen).


Där borta i höger hörn kan man se Kultur Palatset, en hög byggnad men en topp om bilr smalare. (Utsikten från mormor fönster)


Lekplatsen som är nybyggd men ligger nära sjön som har alltid funnits där. (Fortavarande utsikten från mormors fönster)


En utav bilderna som visar utsiten från hotellet vi(=jag och min lillebror) inte bodde på.


Vi åkte förbi ganska många brorar och alla vaar över en flod som i princip går igenom hela Polen, den heter Wisła.

Nu när vi åkte mot Gdańsk åt vi på samma ställe som när vi åkte mot Warszawa, alltså "Nowa Holandia" och där fick jag en Dagens Kork.


På den står det: "Niezapomniany wieczór? ;)" vilekt betyder "Oförglömmlig kväll? ;)".


Min lillebror fick också en kork (som jag sedan fick) där det stog: "Nie bój się miłości :)" vilket betyder "Var inte rädd för kärleken :)".

Det var allt för mig nu, nu ska jag bara ta en snabb dusch och gå och sova. Vi har lite kvar att åka imorgon.

KRAM  och god natt :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0