Tankar

Något jag får uppleva varje dag på jobbet är hur många gäster inte bemöter mig som en människa, som någon med känslor. Bara för att mitt jobb går ut på att ge dig mat så betyder det inte att du är mycket bättre än mig. Jag kan faktiskt spotta i din mat, jag gör såklart aldrig det (skulle aldirg göra det heller men jag har den makten)
Alla kontorsnissar som beställer medan de pratar i telefon, shyshar mig (wtf liksom?!), är otrevliga och mumlar fram sina beställningar får mig att vilja ta en bricka med preferably deras mat på och kasta den. Du har ingen rätt att mumla eller (som ofta händer) viska/mima din beställning och vara sur för att jag frågar dig vad du sa en miljon gånger. Om mitt ansikte är en millimeter från ditt kan det kanske bero på att jag inte hör vad du säger ? Har du tänkt på det ? Nej, tänkte väl det ... 
det är inte mitt fel att din specialbeställning dröjer. Vi har inte alla möjliga specialer klara vettu, klaga inte på att du måste vänta 3 minuter, omg så länge, jag vet!🙊🙅🏼 

Det bästa är nog när ni inte ens lyssnar på vad jag säger utan slänger ur er något drygt svar tex 
Jag: ha en trevlig dag!
Gäst: nej, det behövs inte...

Jag: vad vill du dricka ? 
Gäst: ja, jag äter här. 
Jag: vad vill du DRICKA? 
Gäst: JA, JAG ÄTER HÄR 
Jag: ... Dricka ..???
Gäst:  uhh... Cola 

Kära Frukostgäster! 
Bara för att ni är trötta och grumpy på morgonen betyder det inte att ni får behandla mig som skit, jag är ofta också trött och tar inte allt skit med ett leende. En tursam gäst fick ju mig att gråta på morgonen med sina spydiga kommentarer och otrevliga attityd. 
Tack ! 

Förstå mig inte fel, alla gäster beter sig inte såhär. Det finns andra som är hur snälla som helst som kan göra ens dag bra på några sekunder :) mina gulliga stammisar, ni äger <3 

Lite av allt som fumlar i mitt huvud minst en gång om dagen :D

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0