Romme Alpin



Idag var vi i Romme, som sagt. Och såhär var det.
Jag gick upp ca 4.50 imorse.. Åt frukost (för en gångsskull). Packade klart. Och åkte och hämtade La.
Vi kom fram till skolan och mötte upp en massa från La's klass. (Inte så många som skulle pka från min klass, bara 3 st och jag.) Sen försökte jag och Linnea att byta bussar, men det fick vi inte så vi var fast på en buss med en massa Vård och Omsorg och Sam-kör människor... Och vi (läs:jag) har ju sådan tur att när vi kom på så fanns det två platser kvar. En längst fram och en längst bak. Jag fick den där bak. Så jag satt i mitten längst bak omringad av främlingar. Trevigare kunde det ju inte bli. Men vi fick se på film. Forest Gump. Och jag hörde en tjej (brevid mig på bussen) fråga om Ryssland var ett land. Fick en sådan känsla:


Aja men sen kom vi fram. Och jag, La och hennes kompis gick till barnbacken där dom skulle lära sig lite snowboard. Efter några timmar åt vi. La & co gick tidigare och jag och Linnea kom sen. Vi åkte upp med sittliften och ner och så om och om igen :P. Jag åkte en awesum svart backe, as chill va den! Sen var vi fun park (jag hoppae :D) och i ravinen. Kul, kul :)

Och på vägen hem kollade vi på Lejon Kungen, men jag somnade efter typ 30 min :P Och sov nästan hela vägen (3 timmar).
Det jag tänkte på var att när vi åkte från skolan var det beckmökt och det blev ljusare och när vi åkte hem var det ljust och sen blev det lika mörkt som när vi lämnade skolan xP.
Busschafören var lite kul oxå, han avslutade med att säga att vi var den bästa gruppen han har tagit till Romme, sen tilllade han att vi är den första oxå! Lol xP

Men det var KUL tycker jag. Helt klart en godkänd "utfyckt/resa" :D Har inget emot att göra om den, hehe.

Och nu har jag duschat-kände mig så oattraktiv- och jag har ätit^^ Mätt och trött ska jag rulla till sängs.

Hoppas ni har haft en bra start på veckan!
xo Kaktus

Kommentarer
Postat av: Annika

Nu är dagens blogg avslutad. Det är tre vinnare, pga att det är alla hjärtans dag :) Ingen ny omgång kommer startas denna vecka, dagens blogg är tillbaka den 20 februari!



http://blogofphoto.blogg.se/2012/february/dagens-blogg-142.html#comment

2012-02-14 @ 16:41:00
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0