Hel

Hejsan på er!

Igår var vädret varit uselt, ingen sol. Så vi bestämde oss för att åka iväg en sväng. Och vi åkte till ett ställe som heter Hel och ligger längst ut på en såkallad "halv ö".
Bilden ser ni här:


Eftersom vädret inte har varit på topp så bestämde vi oss för att åka lääängst lääängst ut, till en fyr. Upp till toppen gick bara jag och min lillebror (som också är med oss här), medans mammi och hennes kille stannade dä nere och track kaffe eller något och väntade på oss.


Så här såg fyren ut. Den är kanske inte så jätte hög men man fick gå i trappor ett tag.


Och här är jap på toppen, bakom mig kan man kanske se en del utan staden.


På vägen till fyren fick man gå igenom en skog kan mn kanske säga, men vackert och mysigt var det i alla fall.


En sak som jag älskar med Polen är att saften Tymbark som har roliga och fina små texter som dom har skrivit i sina korkar (men bara i glas flaskor). Man kan nog säga att det är det som gör att jag köper den saften/juicen förutom att jag tycker att den är god.
(går)Dagens kork stog det: "Nie udawaj nikogo" som betyder "Låtstats inte vara någon".




Så här mot kvällen blev det kortspel för våran del. Och då blev det Tusen! ^^

KRAM och ha det bra :*

edit: Le påpekade en viktig sak och jag har ändrat det nu. ;)

Kommentarer
Postat av: Le

Lilla gumman, det blir "låtstats inte vara någon", annars skulle det ju bli "nie udawaj nikogo INNEGO". ;)

Förövrigt är jag avundsjuk på dig, men jag kommer ju till Polskiland på söndag! :D

2011-07-08 @ 14:11:19
URL: http://progressing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0