What to do, what to do?

Aaa frågan lyder ju "What to do, what to do?" om inte "What to do, what to do?!". Och den är menat till mina drömmar. Att resa och pluggar utomlands..

Ska man vänta tills man har gått ut gymnasiet och försöka på college då eller ska man ta ett sabbatsår i mitten typ? Eller ska man kanske åka på sommaren till ett land där man går i skolan då?



Ahhh!! För mycket frågor och saker att undra över..

Jag som inte ens har börjat gymnasiet här. GAHH!!

jag återkommer. Kaktus

Kommentarer
Postat av: Isa

Bara såndär parentes, svindyrt med college utomlands. Typ 200.000 kronor per termin typ! Vill du bara se lite nytt och känna lite på hur en annan kultur är, så är språkresor bra. Vill du gå "all in" så tycker jag du ska satsa på ett år utomlands, efter 9:an eller i mitten av gymnasiet (: Är du studiös av dig och vill satsa kan du ju välja att gå IB i gymnasiet, då kan du välja att studera 1 år utomlands eller avlägga hela examen utomlands för den är internationell!



Då jag kommer tillbaka från USA hoppar jag antagligen in på en reseledare utbildningen och åker sedan iväg några år och jobbar med det innan jag studerar vidare och skaffar ett jobb jag tjänar mera på :)



Du borde tänka efter vart du vill åka, hur länge du ska vara borta, när du vill åka och vad du vill få ut av det! Blir betydligt enklare då att välja ;)

2011-08-08 @ 00:02:55
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0