Stjärnfallens natt


Japp så är det, i natt är det mest stjärnor som faller på himmelen och under hela augusti faller allmänt många stjärnor ner från himmeln.

Den 11 augusti inleddes ett 3 dagar långt stjärnfall som man kan/har kunnat beskåda i hela Sverige. Man kan då se 50-60 stjärnfall i timmen säger Niklas Henricson, chef på Tycho Brahe-observatoriet i Oxie utanför Malmö. Han tillläger även att det bästa sättet är faktiskt är att kolla upp mot stjärnonra utan några redskap för att man då kan se allt, hela helheten med blotta ögat.

Ja har nu stått på våran terras med daddy brevid mig och kolalt upp mot stjärnorna, som jag själv tycker är bara för vackra. Men ingen lycka inatt/nu inte. Jag såg tyvär ingen stjärna falla. Men om jag skulle så skulle jag nog önska något, fastän det kanske inte går i uppfyllelse eller något så kan man alltid göra det. :D


bild från google...

Hoppas att någon annan har en bättre syn på himmeln (kanske :p) eller kanske bara mer lycka ikväll.

Kommentera gärna om ni ser någon tjärna eller så ;)

godnatt Kaktus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0