Jag vill ut och resa!

Nu har jag nog kommit fram till något.
Jag vill, nee jag tänker åka till Australien och plugga på sommaren mellan 1:an och 2:an, eller 2:an och 3:an. Det blir då nog troligvist 3 månader. Jag menar det är lite pointless om jag åker för deras andra termin och bara är där halva den terminen eller så.. Så det blir nog 3 månader men det kostar en massa och som vanligt; I'M BROKE.. :( Får se till att spara så mycket det går, panta burkar (vilket jobb, haha), hjälpa hemma (for money) och skaffa mig ett jobb.

Jag vill även också ut på ett utbytesår till USA. Eller kanske en termin? Men hur fungerar det då..?
Om jag ska så är pengar den stora frågan igen... Jag kan nog inte köra både Australien och USA... :s
Tankarna snurrar runt i huvudet, åt alla håll..

Eller det kanske går att göra ett utbytesår i USA efter gymnasiet, i collage då. Eller går det?
För det känns konstigt om jag skulle ta sabbatsåt i typ 2:an och sen komma tillbaka och göra om.

Åhh det här vill jag men det känns så.... underligt (?) kanske är känslan.

Aja får tänka mer på det senare/imårn.

xoxo Kaktus

Kommentarer
Postat av: Marcus

Sv; hej:)

vad kul, hoppas du kommer att gilla min blogg.



1. Vad fick dig att vilja på ett utbytesår?

Det var tack vare min pappas sambo, för vi fick massor av broschyrer på posten men min pappa slänger alltid all reklam men hon såg att han hade slängt dom och så tycket hon att det skulle vara något för mej och jag höll med. Men jag viste inte hur det skulle vara att vara iväg själv och så, så jag åkte på språkresa med STS och jag älskade det :) så när de hämtade mej på flygplatsen så sa jag att jag ville iväg på high school år och ja här är jag nu och ska åka och 4 dagar :) jag kan verkligen rekommendera att åka på språkresa först och se om det är något för dej:) och sen sticka iväg på high school år.

2011-08-07 @ 02:30:04
URL: http://marcusintheusa.blogg.se/
Postat av: Marcus

SV; ojj.. nu glömde jag ju 2:an

2. Vilken klass i high school kommer du att gå på?

Jag har faktiskt ingen aning men jag tror att jag antingen blir sophomore eller junior :) har faktiskt inte frågat xD

2011-08-07 @ 02:30:34
URL: http://marcusintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0